kolagen

Dlaczego warto stosować kolagen?

Idealna cera, twarz bez zmarszczek, jędrna oraz gładka skóra to marzenie wielu kobiet. Właściwa pielęgnacja to podstawa utrzymania młodego wyglądu. Sprawdź, dlaczego kolagen nazywa się białkiem młodości oraz jak możesz uzupełnić jego braki.

Czym jest kolagen?

Kolagen to główny składnik naszej skóry. Jest podstawowym składnikiem tkanki łącznej. Włókna kolagenowe są budulcem skóry, ścięgien, kości, stawów itd. Ich cechą charakterystyczną jest rozciągliwość i wytrzymałość na urazy mechaniczne. Do zadań kolagenu należy utrzymanie właściwego poziomu nawilżenia skóry i regeneracja jej komórek. Na skutek utraty kolagenu występują się pierwsze zmarszczki, skóra traci swoją jędrność, a stawy oraz nadgarstki odmawiają posłuszeństwa.

Niedobór kolagenu – objawy i skutki

Kolagen wytwarzany jest w naturalny sposób przez organizm ludzki, i podlega regularnej wymianie. Jednak wraz z upływem lat, organizm stopniowo traci zdolność jego odtwarzania. Liczne choroby, a także wzmożony wysiłek fizyczny, stają się podstawową przyczyną zmniejszenia się ilości kolagenu, a także zaburzeń w jego reprodukcji. Zaburzenia te powodują problemy z poruszaniem się, sztywność stawów, bóle kręgosłupa, a także są przyczyną pojawiania się zmarszczek, cellulitu, oraz utraty włosów. Przy obniżonej ilości kolagenu skóra staje się zwiotczała, pomarszczona, występują zaburzenia pigmentacyjne. Obniża się również zdolność do wiązania oraz zatrzymywania wody. Skóra jest przesuszona, szorstka oraz bardzo wrażliwa.

Jaki kolagen wybrać?

Kolagen prawie nie występuje w pożywieniu. Poza tym jest trudno przyswajalny. Dlatego warto zażywać specjalne suplementy diety. Regularne przyjmowanie kolagenu przynosi widoczne efekty. Kolagen rybi jest uważany za najbardziej skuteczny. Składnik ten jest uzyskiwany ze skóry ryb, dzięki czemu jest substancją bardzo podobną do kolagenu występującego w ludzkim organizmie. Dlatego lepiej przenika do komórek ludzkiego organizmu niż standardowy kolagen. Kolagen można zażywać zarówno wewnętrznie, jak oraz zewnętrznie. Najlepiej przyswaja się kolagen w proszku, który możemy rozpuść w wodzie, soku, dodać do jogurtu bądź ulubionego koktajlu. Jeżeli taka forma Ci nie odpowiada, możesz zdecydować się na kolagen w kapsułkach. Wewnętrzną suplementację kolagenem, warto uzupełniać o kremy.

Zalety stosowania kolagenu.

– Wzmacnia kondycję włosów oraz paznokci. Regularne zażywanie kolagenu sprawi, że twoje włosy staną się błyszczące, przestaną się kruszyć oraz zażegnasz problem wypadających włosów. Paznokcie staną się twardsze oraz przestaną się łamać.
– Poprawia jędrność skóry i zapobiega powstawaniu rozstępów. Świetnie poprawia elastyczność skóry, więc idealnie sprawdzi się dla osób, które odchudzają się,
– Pomaga walczyć z cellulitem – kolagen wzmacnia popękane włókna, przez które przedostaje się tłuszcz i wydostaje się do góry, pojawiając się w formie pomarańczowej skórki.
– Świetnie działa na cerę. Idealny dla kobiet w każdym wieku. Fenomenalnie poprawi stan skóry problematycznej, ale równie dobrze zadziała na zmarszczki.